۳ مطلب در آذر ۱۳۹۱ ثبت شده است

چشم انتظار مهدی زهرا

 

امام جواد (علیه السلام) : در باره اینکه چرا حضرت مهدى (علیه السلام)«منتظَر» نامیده مى شود فرمود:

«إن له غیبة یکثر ایامها و یطول امدها فینتظر خروجه المخلصون و ینکره المرتابون و یستهزئ بذکره الجاحدون و یکذب فیها الوقّاتون و یهلک فیها المستعجلون و ینجو فیها المسلّمون۱».

«او را غیبتى هست که زمانش زیاد است و پایانش به طول مى انجامد. پس مخلصین چشم انتظار قیام او مى مانند و شک کنندگان به انکار او بر مى خیزند و منکرین به استهزا او مى پردازند و یاد او را به سخره می گیرند و تعیین کنندگان وقت ظهور دورغ گویانند (و یا مورد تکذیب قرار مى گیرند) و عجله کنندگان در آن هلاک مى شوند و تسلیم شدگان نجات مى یابند.»


امام جواد(علیه السلام) در این بیان نورانی، مردم زمان غیبت را به شش گروه تقسیم کرده اند:

ادامه مطلب...
۱۶ آذر ۹۱ ، ۱۷:۱۷ ۹ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
منتظر

کجایی آقا

حال من بی تو خراب است کجایی آقا


نقش من بی تو برآب است کجایی آقا


عمر بیهوده من بی تو چه ارزد تو بگو


زندگی بی تو سراب است کجایی آقا

دل غمگین مرا کی تو عنایت بکنی


منتظر بهر جواب است کجایی آقا


تا که از در برسی رخ بنمایی تو به من


دل من در تب و تاب است کجایی آقا


از غم دوری تو هر نفس ای راحت جان


گریه بی حد و حساب است کجایی آقا


داستان غم هجران تو ای یوسف من


قدر یک کهنه کتاب است کجایی آقا


چه شود گر نظری بر من بیچاره کنی


یک نظر بر تو صواب است کجایی آقا

۱۶ آذر ۹۱ ، ۱۷:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
منتظر

درد دلی با آقا

سلام دوستان گلم امروز که دقیقاً مصادف با تاسوعای حسینی می باشد خیلی دلم گرفته بغضی لای گلوم پیچیده هر چه که فکر میکنم جز درد دل با آقا اونم در وبلاگی که به نام خودشان ثبت کردم عقده ام باز نمی شود.

آخه یکی نیست که به بعضی از افراد بگه که عزیزان دل یا زنگی زنگ باشید یا رومی روم... طرف اول انواع واقسام لوازم آرایشی های مد روز رو استفاده می کنند بعد با چهره و ظاهری که نمی دونم اسمش رو میشه چی گذاشت جلوی نامحرم ظاهر می شوند. تا دیروز نمی دونستن دین چیه آخرت کجاست اما حالا در یک چنین روز هایی بایک چنین ظواهری در کوچه و خیابان ظاهر می شوند نه تنها خودشان بلکه چنیدین و چند جوان هم بزک کرده و به دنبال خود می کشانند اونوقت چی؟! آنوقت ما در کمال زیاده خواهی توقع داریم خدا باران رحمتش را نازل کند٬ دعای ما را به اجابت برساند٬ فرج آقا را برساند و دهها و صدها خواسته و آرزوی دیگر ولی دریغ از اینکه همین انسان خاکی حتی کوچک ترین قدمی را در راه خشنودی خدا و معصومینش بردارد. نه دوستان نه ما نباید این چنین پیش برویم. دیروز صحبتی شنیدم آقا! که اگر این در مورد شما راست باشد من رو سیاه که خودم را نمی بخشم شنیده ام می گویند که شما سرور و مولایمان با آن قد رعنا که یک خال هاشمی زیبا هم در صورت پر نور خود دارید وقتی ظهور می نمایید چشمانی غرق در خون دارید علت را که از شما می پرسیم می گویید از فرط شدت گناه شماست که دل مرا به درد آورده و گریه های فروان که برای بخشش گناهان شما کرده ام اینچنین چشمانم سرخ و بر افروخته شده است. پس دوستان به قول معروف بیاید شعور انتظار را پیدا کنیم نه شور انتظار را. ابتدا از خودمان شروع کنیم و بعد با خود عهد ببندیم تا سر حد توانمان تلاش کنیم تا جامعه شیعی را جاناً و قلباً برای فرج آماده کنیم. و در آخر باید بگویم ای خواهر و برادر گرامی این ما هستیم که باید حرمت و عفت بندگی خود را حفظ کنیم نه اینکه از دیگران توقع داشته باشیم که به ما توجه نکنند...و در آخر 

  "یارب الحسین بحق الحسین عشق صدرالحسین به ظهور الحجت"

۰۴ آذر ۹۱ ، ۰۸:۱۵ ۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
منتظر