سلام دوستان گلم امروز یه خبر قشنگ توی سایت دیدم که خالی از لطف نبود. گفتم براتون تعریف کنم ولی شاید اگر خود خبر رو ببینید و بخونید خیلی براتون هیجانی باشه

استقبال روزنامه کویتی ازاقدام ایران در ساخت عروسک فاطیما

 کویت – روزنامه کویتی السیاسه از اقدام جمهوری اسلامی ایران در ساخت عروسک اسلامی’ فاطیما’ استقبال کرد و آن را اقدامی مناسب برای مقابله با اسباب بازی های غربی دانست.

به گزارش ایرنا، در مقاله ای که در شماره روز دوشنبه روزنامه کویتی منتشر شده، آمده است که اقدام ایران در ساخت عروسک اسلامی فرصتی مناسب برای مقابله با اسباب بازی های غربی است.

این مقاله را ‘ خالد عاید الجنفاوی’ تحت عنوان ‘ فاطمیا بهتر از باربی’ به رشته تحریر در آورده است.

الجنفاوی تاکید می کند :کشورهای اسلامی باید ساخت اسباب بازی هایی را برای کودکان خود آغاز کنند که بیانگر هویت فرهنگی و اجتماعی شان باشد.

وی می افزاید: شرکت ایرانی ‘حسین همای سرشت’ اخیرا با ساخت و تولید عروسک فاطیما آن را به مناسبت عید سعید قربان روانه بازار کرده است تا جایگزین عروسک آمریکایی باربی شود که بر سلامت کودکان تاثیر منفی دارد.

در مقاله الجنفاوی آمده است: فاطیما که از اسم حضرت فاطمه زهرا علیها السلام گرفته شده ، دارای چهره ای گندم گون، چشمانی قهوه ای وجذاب و گونه هایی برآمده است و به بیان دیگر برخوردار از نشانه های خاورمیانه ای و حجاب اسلامی می باشد.

این نویسنده کویتی اضافه می کند:به نظر می رسد که عروسک فاطمیا با انگیزه مقابله با تهاجم فرهنگی غرب به جوامع اسلامی و یا یک انگیزه سیاسی ساخته شده باشد، اما به هر حال بهتر از این است که عروسک های باربی ققسه های بازار کشورهای اسلامی را پر کند.

الجنفاوی خاطرنشان می کند: کشورهای اسلامی باید ساخت اسباب بازی هایی را برای کودکان مسلمان که بیانگر هویت فرهنگی و تمدن برگرفته از محیط های اجتماعی آنهاست ، آغاز کنند.

مقاله نویس روزنامه السیاسه می نویسد: برای نمونه ما در کویت می توانیم در رقابت با باربی، اسباب بازی هایی به نام های ‘سبیکه’ و یا ‘وضحه’ تولید کنیم.

در بخش دیگری از مقاله روزنامه کویتی آمده است: کودک مسلمان نیز مانند سایرکودکان جهان مایل به داشتن اسباب بازی های سرگرم کننده است تا الگویی عالی با ویژگی های شخصیتی متناسب با هویت فرهنگی خاص او باشد وبتواند به فراگیری ریشه ها و الگوهای اخلاقی جامعه خویش کمک کند.

الجنفاوی با تاکیدبه اینکه ‘باز گذاشتن میدان برای یکه تازی ‘ باربی’ ، ‘جک’ ، ‘دورا’ و ‘مورا’ دیگر قابل قبول نیست’، می نویسد: از آنجا که شخصیت کودک در سنین اولیه عمر وی شکل می گیرد از این رو باید گزینه های آموزشی و سرگرمی مناسبی وجود داشته باشد تا احساس کودک نسبت به خصوصیات محیط انسانی و اجتماعی اش عمیق تر شود نه اینکه کودک را رها کنیم تا آنچه را غرب سکولار و لائیک تولید می کند، فراگیرد و به او آزادی تصنعی بدهد و او را از اصل احترام به میراث های فرهنگی خویش محروم سازد.

وی می افزاید: به برادران ارجمند خود در جمهوری اسلامی ایران به خاطر این موفقیت فرهنگی تبریگ می گوئیم و این اقدام هرچند هم کوچک باشد ولی در مسیری درست و در جهت بازیابی هویت ما است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۳۰۰۸۶۵۹۰

http://www.irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30086590